lördag, oktober 30, 2010

Dags för en omstart, tror jag!

Efter mer än ett års paus från bloggandet råkade jag trilla in på andras bloggar och kunde inte slita mig! Kanske dags att avbryta min egen paus? Lite knepigt att minnas lösenordet och väldigt krångligt att lista ut hur jag gjorde bilderna så stora förut. Det får bli det mindre formatet som gäller tills jag lyckas skaka liv i de små grå :-)
Allt är inte vitt hos oss numera... Vårt allrum på övervåningen är en orgie i mörkare färger - åtminstone om man är van vid ljust. Det är nästan så att man vill dra på sig en pannlampa, eller hur?
Vad som verkligen fick mig att slå mig ned vid datorn och försöka väcka liv i bloggen igen? Jo, att jag har en hemtenta som pockar på min uppmärksamhet... Plötsligt verkar allt annat än tentaskrivande högintressant! Nu ska vi se om jag lyckas publicera inlägget också. Ringrostig är en underdrift :-)

Kram , Karin

15 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj,oj vad jag känner igen de där symptomen :) Undrar varför det blir så?
Ni har det jättemysigt i ert allrum, tycker inte alls man behöver pannlampa!
Önskar er en mysig helg!
kram
nina

IKT i min vardag sa...

Men heeeeeej Karin!

Åh vad glad jag är att se dig här igen!:)

Du är inte ensam om att föra in lite mörkt i allt det vita. Det verkar vara den nya trenden hos många;) Tycker ert allrum ser jättmysigt ut! Mannen här hemma skulle bli överlycklig om jag lät ännu mer mörkt få flytta in, men så snäll tänker jag inte vara.....he, he, he;)

Vad kan du tänkas plugga nu då?

Kram Linda

Sjabbig men chic sa...

Ja men gör det! Skaka liv i bloggen alltså. Så himla roligt att höra från dig. Supersnyggt med den mörka soffan tycker jag!

Kram Lisa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Käraste , välkommen rillbaka !
Saknat bilder från ert underbara hem sååå !
Pussar / Loppan

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. Mycket att komma ihåg, men det verkar ju som om det gick jättebra. Så mysigt det är i allrummet.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, välkommen tillbaka!
Ska bli jättekul att få följa dig igen.
Fint med det mörka, verkar som många gör så nu och det är himla snyggt.

Vad gäller stora bilder så är det många som använder en ny inställning i blogspot.
Om du går till Inställningar och väljer Grundläggande så har du globala inställningar längst ner. Välj den som heter Uppdaterad redigerare (rekommenderas).
Då är det väldigt lätt att välja fyra olika storlekar när du sen ska publicera foton.
Hoppas det går bra :)

Ha en härlig söndag och lycka till med tentan.
Kram Marie

Ann-Catrin sa...

Men Karin!

Vilken överraskning vännen..
Har ju din blogg på bloklovin så gud vad glad jag blev bär den poppade upp!

Saknat dig så ska du veta,bilder från ert vackra hem och dina härliga texter

Här hemma är det totalsvacka ..

Stor varm kram
Ann-Catrin

StrandviksVillan sa...

Kul att du är tillbaka!
Ser jättemysigt ut med den stora soffan och massor av kuddar.
Kul med ratten på väggen :D

Ha det bra!
Ann-Christine

Lilla Blanka sa...

Åhhh hej Karin!!!

Vad glad jag blev att höra av dig och att du är igång igen! *hjular*

Har tänkt på dig så mycket och nu känns det så bra =)

Kram och välkommen tillbaks till inredningbloggarnas lilla mys-universum..!

Mia

Lisas torp sa...

Välkomment tillbaks! Så fint du har det i ditt vardagsrum! Så vackert med lite kontraster!!!!

Jaha - det kan ta sin tid att komma igång efter så lång tid!
Hoppas få se dej här lite oftare!
Tack för titten hos mej!
Kram
LIsa

alegni sa...

hurrraaa, hon är tillbaka!! jag höll på att ramla av stolen när jag såg din kommentar inne hos mig!
så himla roligt att du gör en nystart!
visst är det trevligt med lite färg (försöker jag övertala mig själv eftersom jag inte kan byta ut allt på en gång) :) det ser hemtrevligt ut där uppe hos er!
hoppas på många inlägg av dig framöver gör:
ingela med en stor välkomstkram

Linda sa...

HÄRLIGT!!!
Just den inspiration jag behöver i mitt hus!
*gnuggar händerna*
Nu är det bara att sätta igång och njuta!!!
Kraaam

Älfgärdet sa...

Oj så jag har saknat dig!!! Så roligt att se att du är igång igen :). Kan inte annat än att hålla med, hemtenta är verkligen det ultimata för att komma in i bloggvärlden igen :DDD

Stämningsfullt sa...

Jippi! Welcome back!

Tidsmästarinnan sa...

WOHOOOOOOOOOOO!!!
Välkommen tillbaka Karin!
Du har varit saknad ska du veta :-)
Kram
Susanne