onsdag, november 14, 2007

Vad väljer jag nu då?


Jag har ägnat timmar åt att måla fodret runt vårt ena sovrumsfönster idag. För visst heter det foder? Det var, fram till i förmiddags, lila... Min ursäkt är att familjemedlemmar har flyttats runt i huset och att det tidigare bodde en liten dotter i vårt rum. Hon bodde där under vår färgberoende period, dessutom.


Nu är frågan vilka gardiner jag ska välja. De skira längderna ligger slängda på sängen och jag vet inte om jag vill sätta upp dem igen eller om jag ska våga mig på att sy hissgardiner. Jag vill vara en sådan som snor ihop gardiner på en kvart och även om jag själv inte vill ha mycket tyg i mina fönster blir jag mäkta imponerad av sådana där fantastiska tygkreationer som liksom flödar ut i veck åt alla håll. Jag är lätt att impa på!


I Spets och Snors blogg hittade jag en länk till Hemtex och deras beskrivning av hur en hissgardin sys. I tanken sitter mina hissgardiner redan på plats och jag fantiserar vilt om vad jag ska säga om mina hemsydda gardiner till fiktiva besökare: Jaha, de där? De snodde jag ihop på en kväll. Busenkelt, har aldrig gjort något så lätt förr. Faktum är att jag var så trött i högerarmen av allt målande att jag sydde med vänsterarmen. För hand. Utan nål. Dessutom blundade jag eftersom jag var trött. Om sanningen ska fram var jag tillfälligt lam i både armar och ben när jag sydde, men de blev rätt snygga ändå. Tack för berömmet.


Frågan är bara -vad är en fallkäpp? Och vad i hela världen är en C-skena? Är beskrivningen i själva verket skriven på fikonspråket? Jag måste investera i en vettig ordbok!

6 kommentarer:

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Hej och välkommen till bloggvärlden!!
Ja att läsa den beskrivningen kan göra vem som helst yr i pannan. Men det är inte så svårt att sy hissgardiner när man får beskrivningen på "svenska".
Kram Helen

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för besöket på min sida!
Garvar hjärtligt när jag läser det du skriver i dina inlägg!
Jättefin blogg du har, Välkommen till oss andra bloggmonster i bloggvärlden!
Kram
Jenny

♥ Pia... sa...

Hej....tack för kommentaren...ja men du..gör en 1700talsrullis då...den är iallafall garanterat enkel...fick min beskrivning av lantlifs anette..den tar inte mer än en"kvart" att göra...ha det så gott...och smyg ner den där önskelistan till tomten med:)..PIA

Goa sa...

Hej på dig kvinna...och välkommen till vår tokiga bloggvärld...det är sååå kul!!
Och kul, hade jag verkligen när jag läste dina inlägg...så duktig du är på att skriva!!
Man känner lite grann igen sig..nästan *fniss*...men framför allt så tror jag ibland att det finns människor som klarar allt detta...sovande dessutom..:)
Och så håller jag med dig om att mitt land är...så fint land!!
Kul, att du varit där och nu ska jag vara här...ofta!
Kram och detta ska bli en rolig resa!
Gúa

faster atta sa...

Hissgardin låter jättefint och skulle passa till fönstren.... Känns det för kalt är det ju bara att hänga dit några tunna längder ocå.... Allt går ju att ordna!

Malin sa...

Hej! Kul med en ny bekanskap i bloggvärlden. Du blev trea i min utmaning på min sida. alltså så kommer jag skicka något handgjort till dig inom 365 dagar. Du kan väl maila mig din adress till malin-gustafsson@hotmail.com
Tack!