lördag, november 24, 2007

Hjälp mig välja!


En gång i tiden bodde en amatörkonstnär i det här huset. Han led förmodligen brist på dukar att måla på, så i stället gav han sig på kakelugnarna. På bilden ser du den kakelugn som kom lindrigt undan och fick ett ganska fint mönster. Den andra kakelugnen, som ger även den mest härdade estet mardrömmar, visar jag en annan gång för min digitalkamera verkar sjunga på sista versen och vägrar samarbeta.
Hittills har jag accepterat det ditmålade mönstret och faktiskt tyckt att det är charmigt; en del av husets historia. Men nu, när golvet väntar på att målas vitt - och det gör i stort sett allt i vårt allrum, vilket syns på bilden - funderar jag på om inte mönstret ska bort ändå. Jag behöver smakråd! Vad tycker ni? Ska utsmyckningen bort eller få vara kvar?
Jisses, vad vissa av våra barn är kvällspigga! Var får de sin energi ifrån? Egen vuxentid på kvällarna när barnen somnat? Ha ha ha, jomenvisst.
Må så gott!
Karin


3 kommentarer:

Skatan sa...

Ha-ha! Ja du...vilket angenämnt bekymmer : )

På håll ser det riktigt trevligt och bra ut, tycker jag!

Givet att det är förhållandevis rent, lugnt och avskalat runt omkring kanske det fungerar bara bra?

Å andra sidan är det kul med förändring! Har du en gång tänkt tanken brukar det inte finnas någon återvändo...i alla fall inte för undertecknad.

Måla, eller inte måla...ja du, jag röstar på förändring eftersom jag tror det är vad du vill höra ;-)

Trevlig söndag!

Anonym sa...

jag skulle nog ta bort det som är målat..men det blir nog fint hur ni än gör. Lycka till!!

NICOLINAS BONING sa...

Jag tycker det ser fint ut på bilden...men det kanske inte ser så bra ut i verkligheten?

Kan du inte se hur det ser ut när "allt annat" är vitt runt om i rummet?
Då kanske du känner direkt hur du vill ha det...
Lycka till!
Kram/Birgitta