onsdag, maj 20, 2009

Den vilda jakten på...

Det märks att jag är ganska less på min blogg, eller hur? Men jag har ägnat mig åt det viktiga i livet, nämligen jakten på det perfekta havrebollsreceptet :-)
Ni vet, de där beige bollarna med kokosflingor utanpå, utan vitt "skum" inuti. Ett lyxproblem att dyka ner i och hitta en ätbar lösning på!

Det är mycket på gång. Vår minsting ska börja skolan i höst och vi hittade en makalös skola i Uppsala. Men hur roligt är det för en liten tjej att behöva åka taxi nästan två timmar varje dag? Vi får se hur det blir med allting.Vi får se hur det blir med allting.
.
Ha det bra!
.
Kram, Karin

13 kommentarer:

Jennie W sa...

Hoppas att det löser sig med skolan! Ni är fantastiska föräldrar; lägger ner så mycket energi på att hitta det bästa för era barn!

alegni sa...

du tycks i alla fall ha hittat receptet!
jag hoppas ni hittar en bra lösning för dottern i höst. två timmar låter väldigt mycket, men hon kanske gillar att åka bil...
allt gott o roligt att du visade ett livstecken!
kram
ingela

Les Cotrions sa...

Nice herbs pot you have! Can I taste one of your cookies??? They look delicious!
Hugs
Vale

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Känns skönt att veta att du gör något för mänskligheten så du inte bara sitter där , du hör väl av dig när du hittat det optimala receptet ;-)
Va skoj med skolan !! Men resan var ju inte ngn halleluja moment direkt , men det kanske inte bekommer henne !?!?
Ni två kanske kan bo i Uppsala i veckorna , inneboende hos ngn ung , snygg och trevlig man..nej men vad säger jag , äldre dam skulle det ju vara !!
Hoppas det löser sig !!
Saknar dej här ute i rymden , men det är inte bloggtider nu , nu är du ju "kakreceptletartider" , så vad väntar vi på ...........
Kisses n´hugs från en rymdblomma .

Annas skattkammare sa...

Härligt med recept-letande.. mycket provsmakning är aldrig fel heller! ;)
Hoppas det löser sig med skolan!
Ha en fin helg!
Kram /Anna

Mamma C sa...

Ser ut som du hittat receptet. Hoppas det blir en bra lösning med dotterns skolstart.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Älskar att äta sådana godingar. Blir så i perioder att man inte har så stor lust att ägna tid åt sin blogg. Blir nyfiken vad ni har hittat för makalöst bra skola.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej Jag har ett recept på dessa utsökta havrebollar. Det är ett recept från min dotters prinsesskokbok.
Vill du ha det?
Fin blogg för övrigt =)
Kram Jessica

Anonym sa...

Vilka fina chokladbollar :-) Och du, bloggandet kommer tillbaka också. Jag har haft en downperiod jag med & nu är jag tillbaka igen :-) Ha en bra helg.
Kram!

IKT i min vardag sa...

Men vad är det perfekta receptet då?!? Du kan ju inte slänga in frestande bilder på godsaker utan recept, skärpning! ;D

Här har du en till som gör mycket annat än att blogga förtillfället. Inte beroende på att jag är less, men jag har så mycket att göra. Nästa helg flyttar vi!!...två våningar ner :)

Typiskt att skolan ligger en bit ifrån, hoppas ni hittar en bra lösning ändå.


Kram Linda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Mums vad gott det ser ut! Jag skulle lätt kunna vräka i mig halva fatet nu. Och det bästa av allt är att det inte skulle göra någon skillnad på min "smärta coh smidiga" kropp just nu! :)
Vad roligt att ni har hittat en bra skola till dottern! Förstår att det inte känns så kul med den långa resvägen men visst är det rätt så bra väg dit nu? Hmmm svårt det där.....
Var faktiskt i Tierp en snabbis härom dagen och blev så snopen för nu fanns det ju bara en butik kvar. Är de andra helt borta eller bara flyttade?
Hoppas allt är bra med er!
Kram!

Hemmet Är Min Borg sa...

din blogg är helt underbar tycker jag ;)
vad roligt att du hittade receptet
ha en fin dag
kramis Jeanette

tre nyanser av vitt sa...

Hej
mmmm nu blev jag fikasugen när du visar så smaskiga bilder. Jag är ett riktigt kakmonster...Visst är det mycket annat än bloggen som pockar på ens uppmärksamhet denna årstid. Känn ingen press att blogga vi finns kvar här ute. Själv har jag har hela huvudet fullt med husbyggartankar och det ryms inte så mycket mer...hi hi jobb och hus sen är det fullt.
Kram Marie