fredag, december 05, 2008

Trevlig helg!

Nyss hemkommen från Gävle där sonen och jag har handlat julkappar vill jag bara passa på att önska alla en trevlig helg! För oss bär det av söderut igen till ännu en julmarknad. Vad ska ni hitta på? Åka pulka? Hi hi, här har vi snö..!
Igår gick tioåriga dottern på Nobelmiddag med skolan. Hon pysslade med sitt hår, sina smycken och sin klänning en lång stund och det slog mig, som så många gånger tidigare, hur fort tiden går. Än så länge är hon bara barnet, men blinkar jag hinner hon ta klivet in i vuxenvärlden. Mitt nyårslöfte får nog lov att bli att hålla ögonen öppna, alltid!
Ha det bäst!
.
Karin

31 kommentarer:

mammigranten sa...

Åh vad fint skrivet!
Jag ska också hålla ögonen öppna. Mina små växer fortare än jag hinner med.

S o F sa...

Vilken superfin bild - med rörelse i.
Proffsigt!

Japp - håll ögonen öppna framöver. ;)

Ha det fint i helgen!

Anonym sa...

Ja,jag maste halla med..vad snabbt de växer *skrämmande* Jag menar snart är tex. min brorsdotter (som är 16) lika gammal som jag..*halla eller*
Söderut..nu blir jag nyfiken..ni ska inte till Danmark? Vi tänkte nämligen bege oss dit till Lucia helgen!!

Millas hem sa...

Så fina bilder!
Ja, de växer fort, det är på barnen det syns att tiden går, visst?!
Kram Camilla

Anonym sa...

Den nedre bilden är jättefint komponerad!

Anonym sa...

vilken härlig bild på din dotter, flyktig men otrligt vacker :)

visst går tiden fort, det sägs ju att livet är det som händer medan vi gör upp andra planer :)

fint du gjort i kupan :)

stor kram sara

Anonym sa...

Oh, vacker bild och vacker flicka! Hon har blivit så STOR!!!

Kram!

Sjabbig men chic sa...

Vilken prinsessbild!! Ha en trevlig helg du med!

Lisa

Annas skattkammare sa...

Så mysigt det låter med julmarknad.. Vi ska äntligen bli klara i gästrummet.. =)
Så fin bild och så vacker din dotter är!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Ann-Catrin sa...

Ja du blinka inte för mycket eller för länge..
Vips så är de så stora så stora..mamma och pappa är inte lika roliga längre.. de liksom föredrar annat..hmm

Så är det bara och det finns ju något härligt med det med.. man får leva i nuet.. gilla det som är just nu..
Men vilken härlig bild... wow vilket hår säger jag bara... har månne den store Wolf måst hålla killarna på avstånd...


Ingen julmarknad här tror jag... liksom ingen stämning här i grådassiga storstan


kramar
A-C

♥ Fyra årstider sa...

Hittade till dina blogg nu..var här för länge sedan, men gud vad fint du har. Har suttit här en lång stund och njutit.
Kram Lotta

alegni sa...

precis, tiden går med racerfart o när ungarna blir större, får man se till att ta till vara de små stunder de ger oss. fast min erfarenhet är att de när de nått en viss ålder återigen börjar uppskatta att byta tankar med föräldraskapet, o det är skönt!

vi var på julfest med vår fd. italienskkurs igår kväll, jag ska strax gå på en julmarknad, o ikväll bänkar vi oss framför tv:n o ser på självständighetsbalen från presidentens slott. imorgon åker vi till svärmor i skärgården på 88-årskalas.
ha en skön helg!
kram,
ingela

alegni sa...

jag glömde ju säga att dotra ser förtjusande ut!

Johnna G sa...

Hallå där
Jag måste bara säga att jag är så avundsjuk på ditt kök! Vill också haaaa.... Vårat kök är sen 80-talet och skulle behöva en riktig totalrenovering men tiden räcker inte riktigt till. synd.

trevlig helg!

annashusidingtuna sa...

Ja, barnen har en hemsk förmåga att bli stora alldeles för fort.
Jag tycker att din glaskupa är så fin, har inte hittat ngn själv än men jag håller utkik efter en hela tiden.
Kram Anna

IKT i min vardag sa...

Tänk om man kunde frysa tiden för ett ögonblick ibland...precis som på din sista bild. Den bilden är så bra! Jag tittar på min son ibland och försöker verkligen måla av ett minne av hur han ser ut och är just nu. Tiden går så fort! Suck...med det är väl det som kallas livet. Hoppas prinsessan fick en oförglömlig och rolig kväll.

Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhh... visst känns det i hjärtat när man ser att våra barn växer upp och man undrar var tiden tog vägen.
Jag ser ofta på våra barn och känner stolthet att just jag fick vara mamma till dem :)

Önskar dig en fin dag

Kram Viveka

Lilla Blanka sa...

Hej Karin!

Kloka och bra ord! Jag påminner mig om att göra desamma. Min dotter är också 10 och nu börjar det bli dags att hålla ögonen öppna :)

Vilken otroligt proffig och fin bild på dottern, och vad fin hon är..som en prinsessa!

Stor kram goa vän!!!
Mia

Lilla Blanka sa...

...proffsig...

/Fröken Mia

Monika sa...

Hejsan!

Tusen tack min numera icke hemliga swapvän för den vackra gåvan :o)

Väldigt vacker och jag gillar den massor.

Ha det gott och mysig advent!

Kram

Monika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Utmaning hos mig i min andra blogg.
http://annicaskrypin.blogspot.com/

Kram Annica

Lisas torp sa...

Åh, så fin hon är - som en liten prinsessa! Och så spännande att få gå på Nobelmiddag!

Jodå, innan du vet ordet av är hon stora damen! Jisses du! Jag kan förstå dina blandade känslor över det!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Lisa

Millygarden sa...

Kloka ord och en känsla jag får är att jag nog måste tänka och gra det samma! min älsta dotter är nio men tuden går så fort..snar är jag också där!

kram Marina

Millygarden sa...

MEN HJÄLP....tror jag börjar bli trött!!! hoppas du förstår vad jag menar ändå!!

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med shopping. Ja man får börja hålla ögonen på de små liven. Det står ju inte på förrän de flyger hemifrån.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Missa inte min tävling
kram Jenny

Ann-Catrin sa...

Jag är väl galen som sitter och bloggar så här mitt i natten...kikar in till dig och ger dig en stor stor KRAM!!

Ann-catrin

Unknown sa...

Jag håller med dig!!

Tiden går för fort, tänkvärda ord...jag ska också hålla mina ögon öppna!!

Kram och god jul, Pia

Villa elva-kulla sa...

Å vilket underbart kök ni har, så fint så fint.
Ha de gott!
/ Jennie

spetsar och änglar sa...

Ja tiden går verkligen fort!Åh så fin hon var i sin klänning!

Ville önska dig en fortsatt trevlig Advent.Och redan nu önska dig en riktig GOD JUL!

Kram
Heléne

Kathys Home sa...

Jaa, du tänkte just detsamma när min baby...? Fyllde 19 i fredags..vad hände?! Vart har alla åren tagit vägen...ojojoj vad fort det går..Vacker bild har ni fått till...//Ha det gott kat